תמרורי אזהרה לקראת קושי בגביית תשלום

תמרורי אזהרה לקראת קושי בגביית תשלום

חכמת ה"בדיעבד" היא חכמה מאד קטנה.
בדיעבד כולנו היינו משקיעים במנייה של טסלה,
בדיעבד אף אחד לא היה צריך לסמוך על ברני מיידוף (אחראי על הונאת הפונזי הגדולה בעולם),
בדיעבד משה רבנו היה צריך לפנות שמאלה בפנייה הראשונה…
גם בנושא של חובות אנחנו מוצאים את עצמנו חכמים בדיעבד.
זה לא עוזר.
יש להתייחס לתמרורי האזהרה הקיימים, ולצפות מראש איפה יש עסקה שעלולה להיות בעייתית לגבייה.
במקרים כאלה, נהיה עם האצבע על הדופק, ונקפיד לפעול מהר.
אז מהם תמרורי האזהרה שלנו?
מהם הסימנים שצפוי לנו אתגר בקבלת תשלום בעסקה מסוימת?
תמרור 1: לקוח מבקש לא להפקיד את השיק שנתן, מבקש להחליף אמצעי תשלום או להודיע לנו מתי להפקיד.
זה ברוב המקרים מעיד על מצוקת תזרים וכנראה לא ייגמר בבקשה הבודדת הזו.
תמרור 2: בקשה לדחייה בתשלומים או פריסה ארוכה מאד של התשלומים.
סימנים של "דחיית הקץ". כלומר, החייב מבין שיש בעיה אך לא מתמודד עם ההשלכות, בתקווה שבעתיד דברים יסתדרו. בדרך כלל הדברים לא מסתדרים מעצמם.
תמרור 3: אי מענה לטלפונים, התחמקויות וחוסר תקשורת.
במקרים נדירים הסיבה היא עומס גדול או נסיעה לא מתוכננת. ברוב הפעמים זו העובדה הפשוטה שאין לו תשובות.
תמרור 4: סירוב לחתום על ערבות אישית בחברות קטנות.
במקרה כזה, החוב שיש כלפיך עלול להפוך במהרה לחוב של חברה שמפסיקה את פעילותה ולא ניתן לגבות ממנה.
וכמובן – שיקים חוזרים בגלל היעדר כיסוי מספיק. זה לא תמרור, זה שלט חוצות.
בעסקים כשנתקלים בתמרור אזהרה כזה, מהירות היא שם המשחק.
חשוב לא להיות שאננים, וגם לא לחשוב על המצב כגזירת גורל.
אם לא מאוחר מידי, כדאי לבטל או להקפיא את העסקה.
בדרך כלל זה מאוחר מידי.
מומלץ לגבות תמיד תשלום מראש, אך זו המלצה שטובה על הנייר, שם היא עובדת מצוין, בעולם האמיתי קצת פחות.
במידה ומדובר בשירות או סחורה שכבר סופקו (רוב המקרים, לצערנו), יש להתחיל להניע תהליכי גבייה. אין צורך לנקוט מייד בפעולות אגרסיביות, אך חשוב שתהיו ערוכים – צרו קשר עם עורך דין מומחה בתחום והתייעצו על הפעולות הבאות.
הסיבה שכדאי למהר, ברגע שנתקלים בתמרורי האזהרה היא פשוטה. ככל שתהליכי הגבייה יתחילו מוקדם יותר, הסיכוי לגבות את החוב עולה.
לסיכום – גם במקרה של חובות, אין טעם לחוכמה בדיעבד, צריך לזהות את הסימנים ולפעול מהר.
מוזמנים ליצור קשר לייעוץ,
יהלי בר-גיל, משרד עורכי דין

שאלות

נושא המשפט יכול להיות מסובך ומסורבל. ננסה כבר עכשיו לעזור לכם להבין יותר טוב את הנושאים הנשאלים בדרך כלל במשרדינו


תחום המשפט האזרחי מסחרי, מתייחס למעשה לקשת רחבה של תחומי דין ואינו מוגבל לתחום ספציפי. עורכי הדין העוסקים בתחום המשפט האזרחי מסחרי נדרשים להיות בעלי ידע, התמצאות ובקיאות משפטית המתפרשים על קשת רחבה של נושאים משפטיים וסוגיות משפטיות הקשורות בין היתר בסכסוכים כספיים בין אדם לחברו, דיני החוזים, דיני הנזיקין, דיני בנקאות, דיני ביטוח, דיני העבודה, מוסדות הבוררות, גישור, ועוד.


בשלב הקמת התאגיד, נדרשים מייסדיה לקבל ייעוץ משפטי מקדים לעניין הפעילות העתידית של החברה, אופי פעילות החברה, מטרותיה, היקפה וכדו'. בהתאם למאפייני החברה יש לקבוע מהי ההתאגדות המשפטית המתאימה לה ביותר כגון, חברה בע"מ, עמותה רשומה, שותפות רשומה וכיוב'. הליך הקמתה של החברה או התאגיד מתחיל בהליך ייסוד החברה והתקשרות המייסדים בהסכם חוזי מחייב, קביעת מטרותיה של החברה, עריכת תקנון על-פי-דין ורישומה של החברה על נכסיה ברשם החברות.

 

צרו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות